klabNovel Ketika Cinta Bertasbih dibeli di Mihas 2009, manakala Di Bawah Lindungan Kaabah di beli di KLIB 2009


“Sudah makan ubat?” tanyanya, agak menyejukkan hati.

“Sudah.” Jawab saya.

“Sekarang sedang buat apa? tanyanya lagi.

“Baca novel Panggil Aku Melaju,” jawab saya lagi.

“Apa? Novel yang berat itu? Berehatlah.” Dia agak terkejut.

Memang benar, ketika suhu badan meningkat tiba-tiba yang saya syak akibat cuaca yang sangat panas, sebaiknya saya berehat. Tetapi, mata tidak henti-henti merenung novel Panggil Aku Melaju ini yang sudah dibaca sehingga mukasurat 42. Sangat menarik.

Novel berat ini, akhirnya saya abaikan dan mula mencari buku-buku yang saya beli di Kuala Lumpur Alternative Bookfest 2009 semalam.

Mungkin boleh pilih yang agak ringan sikit.

KOMA

Semalam, saya ke Kuala Lumpur Alternative Bookfest 2009.

Membelanjakan sejumlah wang untuk buku-buku yang memang saya idamkan sehingga bajet untuk membeli dan menempah dua pasang baju kurung bulan ini telah dihabiskan.

Konon nak lihat-lihat sahaja.

Bahan bacaan berat dan ringan.

  1. Perburuan – Pramoedya Ananta Toer
  2. Subuh – Pramoedya Ananta Toer
  3. Gukat Di Jakarta – Pramoedya Ananta Toer
  4. Aku ini Binatang Jalang – Chairil Anwar
  5. Jatuhnya Sang Imam – Nawal el Saadawi
  6. Kasut Biru Rubina – Sufian Abas
  7. Dua Lauk – Taf Teh dan D’ianadi
  8. Akulah Perempuan Muda Itu – Shaira Amira (puisi pop untuk pari-pari terbuang)
  9. Kacip – Pipiyapong

Jadinya, dalam senarai ini, akan saya pilih yang ringan. Dan ingatan buat mereka yang benar-benar mahu mencari buku, ajaklah kawan yang suka membaca.

KOMA

Selamat Hari Ibu buat semua.

Sakit atau sihat.

