chaos

Tidur saya jarang bermimpi. Sama ada terlalu penat dan juga tidak terlalu penat.

Malam tadi saya bermimpi tentang kamera yang tidak saya sayangi sejak akhir-akhir ini.

Saya mimpi, kamera itu tidak berfungsi langsung ketika suatu acara yang maha penting sedang berlangsung. Hanya saya jurukamera yang ditugaskan. Tiada satupun gambar yang dapat saya rakam.

Saya mimpi itu. Mimpi sesuatu yang diperlukan, tidak berfungsi ketika diperlukan.

Dan mimpi itu benar-benar menakutkan saya.

KOMA

Saya kira mimpi itu ada kaitan dengan Ita. Tetapi bila difikir-fikir apa kaitan kamera yang ‘mogok’ dengan Ita yang sedang demam teruk tetapi masih mampu menyakiti hati saya sebagai kakaknya?

Ita, kakak tidak akan minta kamu pilih antara kakak atau kawan-kawan kamu yang juga sama tidak menghormati kakak.

Terima kasih!