boh4

Jangan-janganlah adik angan-angan
Merayau ke alam impian
Duduk termenung kesepian
Tiada teman
Tujuh gunung lautan-lautan
Sembilan lautan ala intan
Umpan kutabur dah makan
Ikan dah makan

[Jangan Adik Angan-angan, dipetik dari filem ‘Musang berjanggut’]

KOMA

boh1

boh2

boh

“Bila nak sampai?” tanya saya kepenatan dan mengantuk.

“Lagi dua jam.” Jawabnya sambil memandang wajah saya sekejap-sekejap, kerana dia sedang memandu.

“Dua jam? Bukankah sepatutnya perjalanan ini hanya sejam setengah?” tanya saya sangat terperanjat.

Sambung saya lagi, “saya fikir Cameron Highland berjiran dengan Genting Highland.”

Dia tergelak.

Perjalanan ini ditandakan dengan tarikh 130209 di bawah fail ‘Cameron’.

KOMA

Dengan kelajuan 40 km/j, dengan perjalanan yang semakin sepi setibanya di kaki Cameron Highland dan dengan tahap bunyi pada paras 14, kami ditemani dendangan lagu-lagu Allahyarham Tan Sri P.Ramlee dan Saloma.

Sangat ‘menangkap’.