shrek_013

“Kenapa guna gambar ini?” tanya dia.

“Saja. Mual dengan gambar-gambar yang saya ambil dengan kamera sendiri,” jawab saya.

“Mual? Mana mungkin seorang jurugambar mual dengan kamera dan gambarnya sendiri.” Katanya terkejut sungguh.

“Ala, sementara sahaja,” jawab saya.

KOMA

Mana mungkin jika kamu seorang petani, maka kamu akan bosan dengan cangkul-sabit.

Mana mungkin jika kamu seorang guru, maka kamu akan menghindar sekolah.

Mana mungkin jika kamu seorang juruteknik komputer, maka kamu bencikan komputer.

Mana mungkin jika kamu seorang tukang masak, maka kamu meluat dengan kuali.

Mana mungkin.

KOMA

24 jam. Tepat. [ Saya menghindar daripada kebiasaan.]

Mana mungkin saya mengelak jari-jemari mengetuk papan kekunci.

Mana mungkin saya menahan otak untuk berfikir tentang artikel dan penulisan .

Mana mungkin saya tidak mengepit buku atau apa jua bahan bacaan.

Mana mungkin saya tidak meluah rasa di blog ini.

[Bangkitlah…janji kepada encik bos tidak tertunai. Janji kepada PEN bagaimana pula?]