“Apabila terasa ingin menangis, kau jemputlah aku,” kata ribut.

“Ya, aku akan menjemputmu ribut, agar tiada siapa tahu aku sedang menangis, tersedu dan lesu,” kataku.

Sejak akhir-akhir ini saya sibuk dan sengaja menyibukkan diri. Fahamilah, saya tidak perlukan ketenangan dari kamu kerana dalam ribut yang sengaja saya ciptakan ini, ada ketenangan yang mampu saya perolehi.

Saya sibuk dengan pelbagai perkara. Letih dan sangat melesukan tapi manfaatnya lebih baik dari membiar diri melayan jiwa yang kadangkala tiada ‘kimia’ dengan akal. Percayalah, Jika kamu sedang tertekan, sibukkan diri [dengan yang bermanfaat]. Ini bukan konsep melarikan diri, tetapi lebih kepada menyelamatkan diri dari perkara yang memudaratkan.

Gambar-gambar di bawah adalah kesibukan yang banyak membantu saya. Akan saya ulas tentang kesibukan ini jika ada ruang.

KL Fringe Festival ’08

Bengkel Asas Penulisan oleh PEN

Sukan Tadika YADIM

Beli buku lagi walaupun yang ada masih banyak yang belum diteroka.

