Hari ini di pesta buku lagi! Beli beberapa buah buku lagi. Tapi Saya tidak akan bercerita tentang buku yang saya beli hari ini.

Sirah Nabawiyah cetakan pertama

Sirah Nabawiyyah cetakan terbaharu ditangan saya.

Sirah Nabawiyyah ini sebenarnya telah lama saya miliki. Buku terbitan Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) ini saya sarankan anda membelinya. Cuma RM35 berbanding RM50 harga sebenarnya. Hanya di Pesta buku. Dan hanya di gerai YADIM.

Sirah Nabawiyyah karya Safiyyu Ar-Rahman Al-Mubarakfuri merupakan sebuah buku berkaitan sejarah hidup Rasulullah s.a.w yang memuatkan garis panduan menyeluruh tentang Islam, Iman, kekuatan serta perjuangan dakwah baginda nabi Muhammad s.a.w.

Isi kandungannya menggabungkan perbincangan tentang aspek pensejarahan yang meliputi sejarah orang-orang Arab pada zaman jahiliyah sebagai laluan untuk menjustifikasikan mengapa perlunya Allah mengutuskan Rasulullah s.a.w di bumi Arab.

Buku ini turut mmaparkan liku-liku perjuangan dakwah Rasulullah s.a.w, strategi dan uslub dakwah yang dipamerkan melalui tiga peringkat dakwah iaitu permulaan, peringkat tribulasi dan peringkat kejayaan.

Oleh itu, kenali kekasih Allah ini dengan lebih mendalam melalui buku ini.

*Bab akhir menceritakan hari-hari terakhir Nabi Muhammad s.a.w. Jangan tahan air mata ketika membaca dan membayangkan keadaan Nabi, ahli keluarganya terutama Fatimah yang dikatakan ahli keluarganya yang pertama yang akan menyusul ayahandanya itu ke syurga. Wallahua’lam.