dsc_0274.jpg

Saya tahu gambar yang saya ambil tidak cantik!

Jadi jangan beri komen memuji yang mengatakan gambar yang saya ambil itu cantik-cantik belaka. Saya perlukan kejujuran, tapi entah kenapa, kawan baik saya, cik sensitif sangat benci kejujuran.

Bila kejujuran datang, cik sensitif akan berlari senyap-senyap. Duduk berteleku di dasar hati dan tak mahu mendengar dengan baik apa yang cik jujur sampaikan.

Saya tidak faham! Adakah cik sensitif memang dilahirkan untuk seorang wanita. Macam saya?

Mana perginya akal yang sihat waktu itu? Oh, dia ada kerja lain yang lebih penting. Jika cik akal ada, dia akan cakap begini;

“Ala, kamera kamu, suka hati kamu la nak ambil gambar yang bagaimana. Jiwa kamu dan orang lain berbeza. Jadi jika orang lain tidak suka dengan gambar yang kamu ambil, kamu abaikan sahaja. Asalkan kamu suka gambar itu. Asalkan kamu tahu cerita di sebalik gambar itu. Cukup bukan?”