“Saya dah cakap, saya tak boleh masuk kelab S, awak tak percaya. Tengok ni, kelakar je. Macam sarung nangka”

Semalam, penat masih berbaki. Sambutan Majlis Maulidur Rasul di Bukit Jalil begitu meriah, warna warni dan semangat perpaduan Islam terpamer dengan baik.

collage3.jpg

Warna warni baju pasukan perarakan masih berbingkai dalam imaginasi optik saya. Sebelum semalam, jika ada sesiapa yang masih pening memikirkan warna tema pakaian hari raya tahun ini, semalam adalah penyelesaiannya. Pilihlah warna yang anda suka.

Selepas berjalan sambil mengambil gambar sekitar 3 km, saya bertemujanji dengan cik madu. Sempat melawat kediaman lebah yang bermadu ini. Rumah dia sangat cantik dan kemas [bukan berbentuk heksagon]. Dan kemudian kami mengembara ke suatu daerah yang dinamakan Jusco. Kasihan dia, melayan karenah saya hampir 4 jam. Terima kasih madu (ku). Ha ha ha..

Sehingga semalam, saya tahu madu tak percaya yang saya tak boleh masuk kelab S. Saya dah masuk kelab M. Madu tak percaya. Disuruhnya juga saya beramah mesra dengan ahli kelab S. Akibatnya semua ahli tak mahu berkompromi dengan saya.

Tidak mengapa, kelab M pun apa salahnya. Setiap orang ada kemampuan masing-masing sesuai dengan empunya diri. Satu pepatah lama yang masih terngiang di telinga tatkala saya keluar dari kelab S;

“Ukur baju dibadan sendiri” [yang dibaca secara selapis (single meaning)]

* Madu, kelab kita berbeza! Kamu S dan saya M. Tapi kita masih boleh berkawan.

*Tahniah YADIM. Menjadi Juara Perarakan Sambutan Maulidur Rasul 2008 mewakili kategori NGO dan juga tahniah Kementerian Penerangan Malaysia [ada kawan saya di sini, Rajif] yang turut menang kategori badan kerajaan.

*Terima kasih encik Abu Yon kerana meminjamkan bateri untuk flash kamera saya. Keprihatinan anda sangat dihargai.

*Terima kasih juga Edwin kerana memberi satu dua nasihat dan beberapa keping gambar untuk saya.