Sedang fikiran masih beku, madu datang menerpa. Saya pernah katakan dulu madu lebah memang banyak khasiatnya. Ya, dia mengubati sedikit jiwa saya. Mungkin juga dengan bantuan Suchan, setelah Laksa Shack yang diimpi tidak ketahuan mana perginya.

ila-044.jpg

top hat – pertama kali bersua, masih belum bertemu keserasian

ila-048.jpg

Saya jeles madu makan dengan penuh selera. Pilihan madu bijak! Argh, geramnya bila madu kata “eee, sedapnye kuah laksa ni, rasa ikannya”..[Masa tu saya rasa nak saman Laksa Shack kerana hilang entah ke mana]

“apa ni yang macam gelung-gelung bawang?”

“timun”

ila-049.jpg

Ice Lemon Tea…Hahahahahahhaha [shhhhhhh]

ila-055.jpg ila-058.jpg

ila-054.jpg

ila-056.jpg ila-057.jpg

“hei blalang, makanan itu untuk siapa?”

“untuk jin lapar tuanku”

[nasi kerabu, keropok, cencaluk, ikan goreng, rendang daging, acar, kari ayam dan telur masin. oh, di bawah keropok papedum ada serunding]

ila-061.jpg

“Kek ni, kalau sepotong, akak jual murah je, rm 9.90. Tapi sebab korang makan pakej, akak kira semua-semua….bla..bla…” kata tauke restoran itu.

marshmallow tu liat macam getah sekerap” saya kata.

“hahahhaa…” madu ketawa.

 

*Suchan 2f25A terletak di Bangsar Village, bangunan kedua. Kecil hati kerana jejaka tua itu tidak percaya saya keluar dengan madu. Dia fikir saya menduakan dia.

 

