0711290646271in_step_with_mom.jpg

Kalau aku punya kuasa, aku nak tendang tren komuter tu ke dalam air terjun Niagra. Tapi kaki aku ada besi, dan pagi ini kaki aku sakit, kerana kasut tumit tinggi ini.

Tak perlu bagi kuasa yang besar-besar seperti watak-watak dalam drama bersiri heroes, cukuplah bagi aku kekuatan untuk bersuara dengan lantang sehingga sesiapa yang mendengar akan mengikut kata-kata aku;

“hoiiiiiiii, dah penuh laaa, takkan nak tolak-tolak dan himpit-himpit lagi. Akal kau kat mana kau campakkan? Tunggu tren seterusnya!”

Kalau aku punya kuasa, aku ambil mikrofon dari tangan dia, Yang diPertua. Aku akan berdiri di hadapan mereka, kawan-kawan sepejabatku. Tegak dan yakin. Mungkin juga aku akan hiasi wajah dengan keletihan dan sesak nafas yang masih belum hilang.

Tak perlu kuasa besar-besar seperti spiderman atau superman. Cukuplah beri aku peluang untuk menerangkan kepada mereka kenapa aku lambat hadir ke perhimpunan bulanan hari ini.

