maskara7.jpg

Saya jangkakan Maskara diadakan pada minggu kedua setiap bulan. Memang benar. Tapi untuk Maskara 7, ia diadakan pada minggu pertama bulan hadapan iaitu 1 Mac 2008 bagi memberi laluan dan ruang untuk Pesta Buku Antarabangsa yang diadakan pada bulan April [bulan April Maskara tiada].

Oleh itu, saya tidak dapat menikmati Maskara 7, kerana tarikh yang ditetapkan telah diisi untuk agenda lain.

Bukan apa-apa pun saya tidak hadir. Maskara 7 akan tetap berjalan seperti biasa, malah mungkin lebih baik tanpa saya.

Kepada kamu yang ingin menikmati juadah yang biasanya disediakan oleh Cik Daun, Cik Amyz, Cik Nida dan kawan-kawannya, hadirlah dengan perut yang kosong ke Maskara 7.

Kepada kamu yang ingin bertentang mata dengan si naga yang gorgeous, Tok Rimau yang parentheses serta jejaka-jejaka urban di sana, datanglah tanpa prejudis dan ragu-ragu. Kamu akan temui segalanya. Diri kamu dan mereka.

Catat dalam diari harian kamu, tandakan pada kalendar, set kan di dalam telefon bimbit, atau tulis di helaian post -it dan tampalkan sahaja di mana-mana – skrin komputer, pintu tandas, dashboard kereta, atau paling praktikal di dahi kamu [ha ha ha], tuliskan :

Agenda    : MASKARA 7
Tarikh     : 1 Mac 2008
Masa         : 8.30 mlm
Tempat    : Rumah PENA

Semoga Maskara 7 berjalan dengan baik. Semoga Kamu yang hadir peroleh sesuatu yang bermanfaat. InsyaAllah

*Saya pernah cakap poster Maskara memang cool kan?

