Masa kemalangan tu kamu pengsan?
Ya, masa tu semua orang panik dan bantu apa yang patut.
Masa tu, kamu nak ke mana?
Ambil telefon bimbit yang tertinggal dalam kereta jejaka, masa tu saya nak cepat.

Masa tu, pintu sensor terbuka atau tutup?
Mula-mula pintu tu terbuka, tapi masa saya sampai, pintu tu tertutup serentak dengan gerakan saya yang laju.
Ohhh..maknanya, masa tu kamu dan pintu mempunyai kelajuan yang tinggi?
Ya!

KOMA

Masa ada dua hari lagi nak siapkan artikel tentang bahasa isyarat (dunia yang sepi).
Sempat ke?
Entah, macam tak sempat je. Saya pun baru buka e-mail. Minggu lepas saya tak ada masa, sibuk.

KOMA

6,7 dan 8 Februari 2008
12 Februari 2008
14 hingga 19 Februari 2008

Kenapa diari harian saya kosong? Saya lupa mencatat apa yang berlaku masa itu.

Cuti Raya Cina, perhimpunan bulanan dan Multaqa Alumni Sedunia Al-Azhar.

KOMA

Hari ini saya menghabiskan masa hampir setengah hari melawat blog-blog teman saya.
Berapa banyak?
Semua blog yang tersenarai dalam bicara mereka.
Banyaknya masa awak, kata tak ada masa.
Entah. Kadang kita tidak boleh memaksa masa mengikut jadual.

*belajar mencatat apa jua perkara yang penting di dalam satu buku khas. Bukannya susah! Hasilnya boleh menyenangkan kita.