lfire-candle.jpg

Akhirnya semua terjawab dan hari ini segalanya kembali tenang. Saya boleh bernafas seperti biasa dan degupan jantung mula sekata. Api yang membara menjadi air yang menyejukkan hati yang telah hangus semalam.

Menganggap sesuatu musibah sebagai hal yang perlu difikir sedalamnya membuatkan kita hampir kehilangan nafas. Namun, hal ini bakal mendidik kita menjadi lebih prihatin, peka dan sensitif terhadap sekeliling.

Menganggap sesuatu musibah sebagai hal picisan dan hal yang hanya mengganggu fikiran akan membuatkan kita melakukan hal yang sama lagi. Iaitu kesilapan yang berulang-ulang.

120102o_heartbeat071.gifTerima kasih Jiji kerana tidak menambahkan tekanan, dan menganggap kita sebagai satu pasukan.

120102o_heartbeat071.gifTerima kasih Encik Rozie kerana bertanggungjawab dan membantu menyelesaikan masalah walaupun tidak terbukti anda yang bersalah

120102o_heartbeat071.gifTerima kasih Encik Zul kerana menganggap hal itu suatu kemalangan.

120102o_heartbeat071.gifTerima kasih jejaka kerana sudi membantu dan meredakan kecamuk rasa ini. Kata-kata yang kamu luahkan semalam ada benarnya – “peraturan bagi jurukamera, jangan sesekali membenarkan orang lain memegang kamera kita [kecuali keluarkan dahulu kad memorinya]”