Sabtu yang lepas saya menghadiri Perhimpunan Halal Geng Jurnal 2007. Jangan tanya saya apakah itu. Saya pun belum mengenali apakah itu Geju dan ahli-ahlinya. Saya dipelawa hadir oleh Lanrasso [yang tidak hadir].

Oleh kerana jadual saya agak lapang pada hari itu, maka saya hadirkan diri. Tiada gambar yang boleh dikongsi. Mungkin boleh sahaja ke Blog UngkuNor untuk mengetahui serba sedikit tentang perhimpunan ini.

Saya tidak pernah menghadiri pertemuan sebegini. Mungkin dari aspek kemeriahannya, seperti kata kak Ungku, memang kurang memandangkan ramai yang tidak hadir. Tetapi masih menarik dan best bagi saya yang baru mengenali Geju.

Mengenali rakan-rakan blog secara empat mata rupanya lebih menarik daripada memberi komen dalam blog-blog mereka. Secara jujur, saya tidak pernah membuka blog mereka kecuali blog sinaganaga.

Perhimpunan kecil ini memberi kesan dalam jiwa. Mereka, dan saya, siapapun kita saling memberi antara satu sama lain. Apa yang diberi? SEMANGAT untuk menulis.

Terima kasih juga atas doorgift yang menarik dan hadiah cabutan bertuah [semua orang dapat]. Nama saya disebut dua kali untuk dua cabutan bertuah. Alangkah bertuahnya, pertama kali datang dilimpahi hadiah yang menarik.

dsc00233.jpg

Ketika menamatkan sessi perhimpunan, saya beli tiga buah buku, sekaligus menamatkan prinsip saya untuk membeli dua buah buku dalam masa sebulan. Saya perlu cari masa untuk menghayati buku yang telah dimiliki ini.

dsc00242.jpg

dsc00238.jpg dsc00239.jpg dsc00241.jpg

Saya harap selepas ini geng jurnal buat banyak aktiviti yang boleh memberi manfaat kepada blogger lain. Lupakan kelemahan yang ada dan cuba lakukan yang terbaik. InsyaAllah, saya akan sertai.

*Jejaka yang tidak tidur sekatil dengan saya telah membaca ketiga-tiga buah buku ini dalam masa sehari sahaja. Saya, bila nak mula baca ni?

