Hari ini, melalui entri saya yang bertajuk UNTUK DIKONGSI BERSAMA, saya menerima komen dari seorang manusia yang merupakan seorang nasrani dan……

Sila baca komen beliau dan saya harap ada pihak yang lebih arif daripada saya untuk menjawab komen saudara yang satu ini…

  1. Jeff… Says:
    September 24th, 2007 at edit…sememangnya satu hujah yang dangkal dan sempit.Apa buktinya bahawa kebanyakan produk daging ayam yang dijual oleh pembekal bukan Islam adalah TIDAK HALAL?

    Apa buktinya bahawa adanya kebanjiran produk-produk perasa-perisa makanan yang tidak halal dijual secara terbuka kepada pengguna Islam?

    Apa buktinya bahawa produk-produk basah seperti mee, tauhu dan ikan kering terdeah kepada haiwan haram?

    Walaupun saya beragama Kristian!, tetapi adalah menjadi satu kewajipan untuk saya mengetahui mengenai prinsip halal dan haram walaupun pengkaitannya tiada langsung dalam agama Kristian!

    Sebab terbesarnya adalah kerana saya menpunyai rakan-rakan Islam yang mungkin lebih berotak daripada saudara… secara metalogiknya!

    …Untuk pengetahuan saudara,…

    produk-produk daripada luar negara lazimnya akan diuji dahulu isi-kandungan oleh KEmenterian Hal-ehwal pengguna bersama dengan Majlis Agama Islam, kemudian produk tersebut akan dilabel dengan label “HARAM” jika ianya didapati menpunyai isi-kandungan yang tidak baik untuk pengguna ISlam. Maka manalah mungkin produk-produk tersebut akan dimakan oleh oleh penganut ISlam….

    Melainkan penganut Islam tersebut adalah buta huruf ataupun tak lagi mampu mengenai yang mana haram yang mana halal! seperti peminum Carlsberg!, lantaklah ko orang minum bebenda itu, yang penting kau orang menperkayakan orang barat yang merupakan pengeluar terbesar produk minuman keras…

    … Anywhere malas nak komen dakyah kau yang menyesatkan ini!…

    Aku terlupa yang aku ini kaum nasrani yang dipertanggungjawadkan untuk menyesatkan kaum-kaum ISlam yang dangkal seperti kau!

    Muah-mUahmmmmuyah!

