Saya agak marah dengan apa-apa jua perkara yang tidak sepatutnya berlaku, yang berkaitan dengan kemalangan NURI baru-baru ini.

Saya ada menerima email, tajuknya “GAMBAR REAL NAHAS HELICOPTER NURI……!! JGN TENGOK KALAU TAK BERANI!!!!!”…Tapi, itu bukanlah gambar sebenar nahas Nuri.

Bukan persoalan benar atau tidaknya gambar itu, tapi soal kewajaran untuk mengforwardkan kepada rakan-rakan lain. Saya tak tergamak untuk forward email tersebut kepada orang lain kerana saya tak mahu melukakan hati sesiapa, di samping isu palsu/benar gambar tersebut.

Saya pasti itu bukan gambar sebenar kemalangan nuri [kalau benar pun, tak wajar di sebarkan kepada umum].

Dan kemenyampahan melampau itu berlanjutan akibat pertanyaan para wartawan kepada keluarga mangsa;

“tanda-tanda pelik sebelum meninggal?”

Apa punya mazhab la tanya soalan camni.