Semalam saya balik agak lewat. Hujan masih membasahi bumi seperti hari-hari sebelumnya. Ini bermakna payung menjadi item yang wajib disimpan di dalam beg – setiap hari (jangan sesekali meninggalkannya)

Perjalanan menggunakan komuter seperti biasa. Sesak dan berhimpit-himpit. Seperti biasa juga saya akan berhenti di Kepong Sentral dan memulakan perjalanan ke rumah dengan menaiki bas.

bus.jpg

Semalam merupakan hari terbaik saya dalam isu menggunakan perkhidmatan bas selangor (selangor Bus yang berwarna merah putih). Pemandunya seorang apek yang berumur (berdasarkan rambutnya yang putih melepak). Tapi wajah apek tu muda dan tak nampak kedut-kedut yang biasanya sinonim dengan rambut yg putih. Mungkin sebab apek tu seorang yang peramah dan mudah tersenyum.

Apa yang dimaksudkan dengan ‘hari terbaik’ saya ialah, pemanduan yang berhemah, lancar serta menghiburkan telah saya lalui semalam. Malah, yang membuatkan saya impress, apek pemandu bas tu begitu minat ngan lagu yang dinyanyikan oleh Felix – Pencintamu (maybe). Dalam keadaan sedikit pelat dia cuba follow lagu tu sampai habis.

kelakar dan kagum! Dan kesesakan yang memang sesak tidak saya rasai kerana ‘selesa’ dan ‘impress‘ menghalau segala rasa kepenatan.

