kasut-1.JPG

Dalam bulan ni dah 4 kali saya terlewat sampai opis.

1. 6 Mac 2007 : 8.15 pagi

2. 7 Mac 2007 : 8.20 pagi

3. 20 Mac 2007 : 9 pagi

4. 22 Mac 2007 : 8.30 pagi

Ini semua gara-gara komuter yang asyik buat hal. Kaki sakit sebab berdiri terlalu lama. Hampir sejam. Saya sepatutnya ikut nasihat yg diberikan oleh diri saya sendiri semalam – jangan pakai kasut ‘high heel’ kalau nak guna komuter.

Cuaca yg agak bahang sejak pukul 7 pagi bertambah bahangnya apabila semua penumpang berasak-asak naik tren. Masing-masing dah lewat. Ditambah lagi dengan perangai seorang pakcik yang semacam mengambil kesempatan berhimpit-himpit dengan gadis-gadis dan wanita yg dah memang tersepit dalam tren. Ditambah lagi dengan pengumuman yang dibuat oleh kakitangan komuter…

“Sila ambil perhatian. Perkhidmatan tren ke Seremban mengalami sedikit gangguan perjalanan. Sila pastikan keselamatan beg anda ketika masuk dan keluar dari tren. Pihak KTM memohon maaf di atas segala kesulitan.”

Pengumuman itu diulang-ulang pada setiap stesen. Ini bermakna saya terpaksa mendengar perkataan maaf sebanyak 7 kali dari stesen pertama hingga ke KL. Hati saya berbisik,

“senang je ko mintak maaf. nampaknya bulan ni sampailah memo kat meja”

*masih sakit kaki gara-gara ‘high heel’